?> |

نکات رفع و کاهش استرس در بارداری

Pregnant woman at work with laptop looking stressed
علی یوسفی
banner

مد روز تقدیم میکند : بهترین نکات جهت از بین بردن و حذف استرس در دوران بارداری برای خانم ها

امیدواریم این مقاله بسیار مفید واقع شود

مد روز : بزرگترین وب سایت زناشویی کشور

جهت مشاهده بخش روابط زناشویی کلیک نمایید

زمانی که یک انسان کوچک داخل بدن شما زندگی می‌کند، کمی استرس می‌گیرید. تغییراتی که یک خانم باردار تجربه می‌کند، بر روی سلامت جسمی، ذهنی و احساسی وی تأثیر می‌گذارد.
Pregnant woman at work with laptop looking stressed

Pregnant woman at work with laptop looking stressed

زمانی که استرس شما در دوران بارداری شدید است، ممکن است نوزاد را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
مهم‌ترین منابع استرس در زنان باردار پول، کار، اقتصاد، مسئولیت‌های خانواده و سلامت شخصی است.
هر یک از این محرک‌های استرس ممکن است تحت تأثیر نزدیکی زمان زایمان قرار بگیرد. زایمان تغییرات زیادی را در هورمون‌ها ایجاد می‌کند.
استرس در زنان باردار امری عادی است؛ اما استرس به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدی برای مادر یا نوزاد شود.
استرس شدید در دوران بارداری

استرس شدید در دوران بارداری

زنان باردار نیز همانند افراد دیگر عوارض استرس را تجربه می‌کنند. این عوارض عبارت‌اند از دشواری در خوابیدن، تغییرات احتمالی در عادت‌های غذا خوردن و کشمکش در روابط با اطرافیان. با این حال برای زنانی که باردار هستند، خواب باکیفیت، رژیم غذایی مناسب و سیستم پشتیبانی خوب اهمیت بیشتری دارد.
در کل، اگر استرس در دوران بارداری به روش مناسبی کنترل شود، عوارض آن خطرناک نیست. با این حال، گاهی اوقات برخی از این عوارض جدی می‌شوند.

رفع استرس در بارداری

رفع استرس در بارداری

عوارض احتمالی استرس در دوران بارداری
استرس می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و مشکلات روانی را افزایش دهد. استرس در زنان باردار و جنین در حال رشد، خطرات خاصی دارد.
تحقیقات، استرس مداوم در زنان باردار را با کاهش وزن جنین به هنگام تولد، مرتبط می‌دانند. طبق یک تحقیق، احتمال پایین بودن وزن جنین به هنگام تولد در زنانی که استرس مزمن دارند، یک‌ونیم برابر بیشتر است. خطرات فیزیکی دیگر استرس برای جنین شامل احتمال تولد زودتر از موعد و حتی سقط است.
همچنین یک سری تحقیقات در حال حاضر، ارتباط میان استرس مادر و تغییرات رفتاری بچه‌ها در مدت رشد را بررسی می‌کنند. این تحقیقات نشان دادند استرس در بارداری ممکن است با خلق‌وخو، قدرت تمرکز و مشکلات رفتاری و احساسی در جنین و کودک ارتباط داشته باشد.
مطمئناً نگرانی در مورد خطرات ناشی از استرس به شما کمکی نخواهد کرد.

کاهش استرس بارداری

کاهش استرس بارداری

کاهش استرس در دوران بارداری
استرس در دوران بارداری، امری عادی بوده و روش درمان آن نسبتاً راحت است.
محرک‌های استرس‌زا در دوران بارداری

محرک‌های استرس‌زا در دوران بارداری

1. محرک‌های استرس‌زا را شناسایی کنید.
ابتدا باید منبع استرس شناسایی شود تا برنامه‌ای شخصی و مناسب برای فرد باردار به کار گرفته شود. با استفاده از شناسایی زمینه‌های خاص فشار، می‌توانید آن‌ها را از زندگی خود حذف کنید یا تأثیرشان را به حداقل برسانید.
2. به صورت مرتب، ورزش کنید.
برای رفع استرس و کنترل افزایش وزن، مرتب ورزش کنید.
زنان باردار باید حتماً به فعالیت‌های فیزیکی موردعلاقه خود ادامه دهند، به ویژه اگر فعالیتی دارند که چندین سال ادامه داده‌اند. با این حال توجه داشته باشید که انجام فعالیت‌های ورزشی جدید و فعالیت‌هایی که منجر به عدم تعادل می‌شود، توصیه نمی‌گردد.
ورزش در دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری

3. به سیستم پشتیبانی خود تکیه نمایید.
زمانی که باردار هستید، اطرافیان شما می‌خواهند شما را از نظر تغذیه تقویت کنند. زمانی که نیاز دارید به این افراد اجازه انجام این کار را بدهید و در صورت نیاز با آن‌ها صحبت کنید.
گاهی اوقات به بیماران توصیه می‌شود شب‌ها با همسر خود قدم بزنند. این فعالیت باعث می‌شود که هم ورزشی معمولی انجام دهید و هم روابط خود با همسرتان را تقویت نمایید. همچنین به مادران جدید توصیه می‌شود به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند و با دوستانشان ارتباط داشته باشند.
4. در مورد وضعیت مالی خود، صادق باشید.

استرس شدید بارداری

استرس شدید بارداری

برای بیشتر زنان باردار، استرس مالی به دنیا آوردن یک بچه، به شدت زیاد است. هزینه دوران بارداری و زایمان، حتی با بیمه نیز ممکن است زیاد باشد. این رقم را به هزینه سالیانه نگهداری از فرزند جدید اضافه کنید. این موضوع مطمئناً باعث ایجاد نگرانی می‌شود.
وضعیت مالی و بودجه خود را برای هزینه‌های آینده صادقانه بررسی کنید. اگر هزینه‌ها بیش‌ازاندازه زیاد است، سعی کنید در مخارج منزل کمی تجدیدنظر نمایید.
HOT Pregnancy

HOT Pregnancy

5. با پزشک خود صحبت کنید.
ممکن است پزشک شما منابعی بشناسد تا به شما کمک کنند استرس خود را کنترل کنید، منابعی همچون گروه‌های پشتیبانی، برنامه‌های تناسب‌اندام مختص بارداری یا مشاورانی که برای کمک به زنان باردار آموزش دیده‌اند.

استرس در بارداری

استرس در بارداری

6. استراحت کنید.
با توجه به فعالیت‌هایی که برای آماده‌سازی شرایط برای ورود نوزاد به خانواده انجام می‌دهید، گاهی ممکن است استراحت نکنید. دوران بارداری بهترین زمان برای تمرین یوگا است. اگر به یوگا دسترسی ندارید، چند ساعتی به خود اختصاص دهید. این دوران به سرعت سپری می‌شود و نوزادتان به دنیا می‌آید. پس از زایمان، زمان‌هایی که بتوانید در سکوت استراحت کنید، بسیار نایاب می‌شوند.
فکرهای بیخودر در دوران بارداری

فکرهای بیخودر در دوران بارداری


علی یوسفی
http://fashionday.ir/author/administrator

بسم الله الرحمن الرحیم همیشه آرزو داشتم سایتی بود که تمامی خبر ها و موضوعات مختلف جهان رو پوشش بده و اکنون آن آرزو، "مد روز" نام دارد. علی یوسفی ، بنیانگذار وب سایت مد روز " مد روز تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد "

دیدگاه به نکات رفع و کاهش استرس در بارداری

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

خرید جم کلش خرید جم کلش رویال خرید جم رویال خرید جم بازی کلش رویال kharid gem clash royale خرید جم clash royale خرید جم خرید اپل آیدی خرید اپل آی دی خرید اپل آیدی آمریکا خرید اپل آیدی سفارشی خرید جم خرید جم کلش خرید جم کلش آف کلنز خرید جم کلش رویال خرید جم بازی کلش رویال خرید جم برای کلش رویال